torsdag 9 mars 2017


Jag är misslyckad. Jag är dålig och tråkig.
Jag har tappat min kreativitet, fantasi och min motivation.
Jag är en belastning. Jag är förvirrad och glömsk. Jag är trött.

Jag är isolerad, jag är tyst. Jag grottar ner mig i min egen misär.
Jag gör ingenting för att det ska bli bättre. Jag lägger över ansvaret på andra.
Jag ger upp.

Jag är en kostnad för samhället, en skatteinbetalning.
Jag tillför ingenting, till samhället eller till min familj.
Jag tar utan att ge något tillbaka.

Jag känner mig trasig. Ensam. Stor. Instängd. Skrämd. Tjock. Otillräcklig.
Jobbig. Egocentrisk. Halv. Ensam. Dum. Korkad. Trött. Misslyckad.
Ful. Tråkig. Ointressant. Hemsk. Olycklig. Fattig. Oärlig. Trött.
Osynlig. Ingen. Glömsk. Förvirrad. Yr. Dåsig. Ensam.

Jag känner mig som ett blåmärke.
Ingen skulle kunna älska mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar